2012. szeptember 5., szerda


Csan-dala (gyökér himnusz)

Mondták: lehetek lomb is én,
és lomb akartam lenni.
Mondták: ha már lombbá lettem,
tanuljak meg teremni.

Teremni? Tanulni? Ó igen!
Majd segítenek a könyvek:
amit a szavak nem mosnak át,
átöblítik a könnyek.

Olvastam, sírtam, és kerestem,
hogyan lehet teremni?
Csak az idő rohant tovább,
nem nőtt belőlem semmi.

Hívtam a hajnalt, talán segít,
némák voltak a fények.
Imádkoztam a Teremtőhöz,
de hiába minden kísérlet.

Mondták: maradjak lomb azért is,
már nem fontos teremni,
elég úgy tenni, mintha tenném,
nem veszi észre senki.

Az egész úgy kezdődött,
hogy lomb akartam lenni,
s hiába nem sikerült
nem vette észre senki.


Mészáros Ferenc                                                                                                  .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése